Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2012

ΥΠΕΡΤΡΟΦΕΣ - ΜΠΡΟΚΟΛΟ, ΚΟΥΝΟΥΠΙΔΙ, ΜΩΒ ΛΑΧΑΝΟ

Μπρόκολο

Αποτελεί πολλαπλό όπλο κατά του καρκίνου. Είναι πρώτο στη λίστα των λαχανικών που καταναλώνουν τα άτομα με χαμηλά ποσοστά καρκίνου και συγκεκριμένα καρκίνου του μαστού, του προστάτη, της ουροδόχου κύστης, του πνεύμονα, του οισοφάγου, του στομάχου, του λάρυγγα, του στόματος και του φάρυγγα. Ως μέλος της οικογένειας των σταυρανθών, προλαμβάνει και τον καρκίνο του παχέος εντέρου. Συνιστάται η κατανάλωση δύο με τριών μερίδων μπρόκολο την εβδομάδα, για μεγαλύτερη προστασία. Επίσης είναι πολύ καλή πηγή ασβεστίου, κατάλληλη για να αναπληρώσει τυχόν ασβέστιο που λείπει από τη διατροφή μας.
    

Ταιριάζει γευστικά με το βασιλικό, το κύμινο, το κάρυ, τον άνηθο, και τον χυμό φρέσκου λεμονιού. Πάντα με λίγο αλατάκι! Καταναλώστε το τραγανό!





Κουνουπίδι


Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, συμβάλλει στη μείωση της οξείδωσης της LDL χοληστερόλης και είναι ταυτόχρονα και πολύ ισχυρό αντικαρκινικό! Είναι επίσης κατά της δυσκοιλιότητας και της υπέρτασης λόγω των φυτικών ινών και του καλίου που περιέχει. Χάρη στις διαιτητικές του ίνες και τις βιταμίνες (Α, σύμπλεγμα Β, C) και τα μέταλλα όπως το μαγγάνιο, φωσφόρο, ασβέστιο κ.α ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και αποτελεί ένα πραγματικό συμπλήρωμα διατροφής. 




Μη το βράσετε για πολύ!


Μωβ Λάχανο


Ανώτερο διατροφικά από το άσπρο λάχανο με περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως οι ινδόλες, οι ανθοκυανίνες και οι σουλφοραφάνες. Επίσης, η περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C είναι 6-8 φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του άσπρου.
Προσοχή να χρησιμοποιείτε με αυτό ανοξείδωτα μαχαιροπίρουνα επειδή τα συστατικά που περιέχει το μωβ λάχανο αντιδρούν με τα συνήθη μαχαιροπίρουνα και μπορεί να σκουρύνουν τα φύλλα του. Είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, απαραίτητη για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Επίσης, είναι καλή πηγή φυλικού οξέος και των άλλων του συμπλέγματος Β που συμβάλουν στην καλή υγεία του νευρικού μας συστήματος, καθώς και καλίου που ρυθμίζει την πίεση. Παράλληλα, περιέχει βιταμίνη Κ που είναι απαραίτητη για την καλή πήξη του αίματος. Ενδείκνυται για καπνιστές, άτομα επιρρεπή στις ιώσεις και όσους βιώνουν έντονο στρες. 





Καλύτερα να το φάτε ωμό!




Και τα 3 υπερλαχανικά αυτά, ανήκουν στην ίδια οικογένεια! Έχουν ελάχιστες θερμίδες που τα κάνει κατάλληλα για χάσιμο βάρους και είναι πολύ σημαντικό να τα τρώμε μαζί με ελαιόλαδο έτσι ώστε να λαμβάνουμε και τα πολύ υγιεινά μονοακόρεστα λιπαρά που θα βοηθήσουν τις λιποδιαλυτές βιταμίνες των λαχανικών (Α,Ε κυρίως) να απορροφηθούν από τον οργανισμό.


http://www.iatronet.gr/article.asp?art_id=1228
http://www.healthdiaries.com/eatthis/10-health-benefits-of-broccoli.html
http://organicjar.com/2009/2001/
http://www.essortment.com/nutritional-benefits-cauliflower-48289.html
http://www.naturalnews.com/broccoli.html
http://www.vita.gr/html/ent/324/ent.1324.asp
http://www.livestrong.com/article/408505-the-health-benefits-of-purple-cabbage/

1 σχόλιο:

  1. φτηνα και ζωντανά συμπληρώματα διατροφής
    από το μαγικό φαρμακείο της φύσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή