Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2012

ΠΡΩΤΕΙΝΗ ΚΑΙ "ΟΓΚΟΣ"

Να ένας πολύ ενδιαφέρον μύθος!


Για κάποιο λόγο όποιον και να ρωτήσεις τι πρέπει να τρως για να "φουσκώσεις" είναι να τρως πρωτεΐνη! Η πρωτεΐνη είτε τα συμπληρώματα είτε οι μπριζόλες και τα πάνω από 5-6 ασπράδια αυγών θα σε κάνουν να πάρεις μυική μάζα και να φουσκώσεις. Μποντιμπιλντεράδες να σας το πω στα αγγλικά..: bullshit!

Οι μύες είναι φτιαγμένοι από 70% νερό και 30% γλυκόζη και αμινοξέα. Η πρωτεΐνη ΔΕΝ διασπάται εύκολα! Η πρωτεΐνη δεν είναι αυτό που απορροφά το σώμα αλλά τα αμινοξέα που την αποτελούν! Όταν εσύ τρως πολύ πρωτεΐνη πολύ απλά επιβαρύνεις το πεπτικό σου σύστημα λόγω της δυσκολίας να τη χωνέψει!

Όταν λέμε επίσης ότι η πρωτεΐνη η ζωική, είναι πιο καλής ποιότητας από τη φυτική που υπάρχει στα ολικής άλεσης ψωμιά, δημητριακά, στα όσπρια και τους ξηρούς καρπούς, το μόνο που σημαίνει είναι ότι περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα! Όμως και ένας έξυπνος συνδυασμός φυτικών τροφίμων περιέχει όλα τα αμινοξέα όπως και απαραίτητα λιπαρά οξέα και υδατάνθρακες που απαιτούνται στον όγκο!

Πολύ σημαντικοί είναι οι ανάλατοι και ωμοί ξηροί καρποί για βοήθημα στην αύξηση όγκου.


Το κόλπο για να φουσκώσεις δεν είναι να τρως πολύ πρωτεΐνη λοιπόν αλλά να τρως τρόφιμα που έχουν τους σωστούς συνδυασμούς αμινοξέων τις σωστές στιγμές της ημέρας ώστε να απορροφηθούν όταν πρέπει!


ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΥΣΚΩΣΕΙΣ ΘΕΣ:
ΥΠΝΟ (8 ώρες και όχι ότι ώρες να ναι), ΝΕΡΟ (2-3l/μέρα), 5-6 ΓΕΥΜΑΤΑ και μη φοβάστε τις θερμίδες.



Συμπληρώνοντας το κεφάλαιο περί του μύθου της υψηλής ποσότητας πρωτεΐνης που είναι "αναγκαία" για να αποκτήσει κάποιος μυικό όγκο θέλω να τονίσω ότι μετά από έρευνες έχει βρεθεί ότι χρειαζόμαστε σαν άνθρωποι περίπου 0,8g/κιλό βάρους και σε περίπτωση που γυμναζόμαστε πολύ σκληρά με βάρη και καθημερινά, οι ανάγκες μπορεί να φτάσουν και τα 1-1,2g/κιλό βάρους (μιλάμε για πρωταθλητισμό για το 1,2).
Δηλαδή ένας 75kg άνθρωπος θέλει από 60g έως 90g (90 αν πάει για άρση βαρών).

Αυτές οι τιμές είναι φυσικά κατά προσέγγιση αφού η πρωτεΐνη πρέπει να διασπαστεί για να απορροφηθεί από τον άνθρωπο σε αμινοξέα. Άρα παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο τι φάγαμε μαζί με την πρωτεΐνη ώστε να διασπαστεί καλά, τα αποθέματα αμινοξέων που ήδη υπάρχουν στο σώμα μας, το στρες, αν έχουμε πιει αρκετό νερό γενικά, κλπ.



Πολύ σημαντικότερο από την ποσότητα της πρωτείνης που λαμβάνει κάποιος που γυμνάζεται και θέλει να πάρει μυικό όγκο, είναι να κρατήσει τα επίπεδα γλυκογόνου (αποθηκευμένος υδατάνθρακας στους μυς και το συκώτι που διασπάται για να δώσει άμεση ενέργεια) στους μυς σου σε σταθερά επίπεδα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να φας 20 λεπτά πριν την προπόνηση μία κουταλιά μέλι για παράδειγμα και αμέσως μετά τη γυμναστική όπου το γλυκογόνο θα έχει μειωθεί θα πρέπει να το αναπληρώσεις πάλι με ένα τρόφιμο που παρέχει γρήγορη ενέργεια (διασπάται εύκολα σε γλυκόζη). Ας πούμε ένα γάλα πλήρες με κακάο και ζάχαρη ή μέλι για παράδειγμα.

Είπαμε πουθενά ξεχωριστά για πρωτεΐνες;;; Δε χρειάστηκε επειδή το γάλα που διαλέξαμε περιλαμβάνει μία ποσότητα αυτών που δε χρειάζεται να κάτσουμε να τη σκεφτούμε!
Ομοίως μπορούμε μετά την προπόνηση να φάμε ένα παστέλι, ξηρούς καρπούς με μέλι, ένα κομμάτι από κάποιο σπιτικό γλυκό, κλπ.



Όσον αφορά τα συμπληρώματα διατροφής, η ημιμάθεια μπορεί να προκαλέσει πολύ σοβαρές ζημιές και μιλάω για όλους όσους τυχαία παίρνουν συμπληρώματα χωρίς να έχουν ιδέα για το αν τα χρειάζονται σίγουρα και απλά ακούνε άλλους που επίσης το παίζουν σχετικοί...
Δεν έχει αποδειχθεί πουθενά ότι τα συμπληρώματα διατροφής (δε μιλάω για τα αναβολικά στεροειδή) σε κάνουν να αποκτήσεις μεγαλύτερη μυική μάζα από τη στιγμή που ακολουθείς μία πολύ καλή και ισορροπημένη διατροφή έχοντας λάβει υπόψη τη συμβουλή ειδικού.

5 σχόλια:

  1. επειδή το καλό μου ένστικτο με οδηγεί πολύ συχνά στα όσπρια...ησύχασα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη νομίζω εσένα έτσι κι αλλιώς δε θα σε ενδιέφερε να πάρεις όγκο :P

      Διαγραφή
  2. καλησπέρα!
    πολυ καλο....
    αν θα μπορούσες να μας κάνεις έναν
    κατάλογο με γευματα που καλύπτουν όλη την ημέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλησπέρα! δεν είναι καθόλου κακή ιδέα θα το κάνω σύντομα.. κάτι σαν ενδεικτικά γεύματα ίσως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρωτείνη ΡυζιούΠρωτεΐνη για όγκο, πρωτεΐνη ρυζιού, πρωτεΐνη κάνναβης, πρωτεΐνη για Vegan & συμπληρώματα διατροφής στο Protein-bio.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή