Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2012

ΥΠΕΡΤΡΟΦΕΣ - ΓΙΑΟΥΡΤΙ, ΚΕΦΙΡ

Γιαούρτι και κεφίρ --> Η ΤΕΛΕΙΑ ΠΗΓΗ ΑΣΒΕΣΤΙΟΥ και ΠΡΟΒΙΩΤΙΚΩΝ

Και τα 2 ώντας καλές πηγές ριβοφλαβίνης, παντοθενικού οξέος και βιταμίνης Β12, μετάλλων όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, φωσφόρο, σελήνιο, ψευδάργυρο και κάλιο συμπληρώνουν τέλεια τη διατροφή μας!


Το γιαούρτι προλαμβάνει την οστεοπόρωση, μειώνει τον κίνδυνο υψηλής πίεσης του αίματος, με τους ενεργούς μικροοργανισμούς του, του βοηθά το έντερο, αποθαρρύνει τις κολπικές μολύνσεις και βοηθά να αισθανθείτε γρηγορότερα τον κορεσμό. Πράγμα που σημαίνει ότι είναι ιδανική τροφή για μία σωστή δίαιτα είτε αυτή είναι μείωσης είτε διατήρησης βάρους.

Το κεφιρ από την άλλη έχει τα ίδια οφέλη με το γιαούρτι πολλαπλασιασμένα όμως! Ουσιαστικά είναι μία συμβιωτική καλλιέργεια στο γάλα από πλήθος διαφορετικών στελεχών μικροοργανισμών (γαλακτικών βακτηρίων, ζυμομυκήτων, οξικών βακτηρίων, μην αγχώνεστε δε μυρίζει καθόλου ξύδι!).
Δρα ανασταλτικά στην ανάπτυξη των βλαβερών μικροοργανισμών και ενισχύει τη φυσιολογική μικροχλωρίδα του παχέος εντέρου, ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, έχει αντιβιοτική δράση. Λέγεται ότι χαρίζει μακροζωία αφού οι λαοί που το πίνουν καθημερινά (Καύκασος) υποστηρίζουν ότι το κεφίρ είναι το μυστικό!




Πολύ σημαντικό είναι το πλεονέκτημα γιαουρτιού και κεφίρ έναντι του γάλακτος στο γεγονός ότι τα πρώτα περιέχουν πολύ λιγότερη λακτόζη σε σχέση με το γάλα. Η λακτόζη είναι το βασικό σάκχαρο του γάλακτος το οποίο κατά τη ζύμωση για να γίνει το γιαούρτι ή κεφίρ καταναλώνεται από τα γαλακτικά κυρίως βακτήρια και διάφορους άλλους μικροοργανισμούς (οξικά βακτήρια, ζυμομύκητες, κλπ). Επίσης είναι πιο εύπεπτα όχι μόνο λόγω της λακτόζης αλλά και λόγω της μερικής διάσπασης που υφίστανται κάποιες πρωτεΐνες προς μικρότερες ενώσεις και αμινοξέα (οι πρωτεΐνες είναι δυσπεπτες γενικά). 



Να πως θα φτιάξετε το δικό σας γιαούρτι ή κεφίρ μόνοι σας στο σπίτι αντί να αγοράζετε από το σούπερ μάρκετ! Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ότι γάλα θέλετε (κατσικίσιο, αγελαδινό, βουβαλίσιο, γαϊδούρας για τους λεφτάδες).
http://www.ftiaxno.gr/2007/07/blog-post_3785.html



Analie Lourens-Hattingh, Bennie C Viljoen. Yogurt as probiotic carrier food. International Dairy Journal Volume 11, Issues 1–2, January 2001, Pages 1–17

Joseph C. Kolars, M.D., Michael D. Levitt, M.D., Mostafa Aouji, D.A.G., and Dennis A. Savaiano, Ph.D. Yogurt - An Autodigesting Source of Lactose. N Engl J Med 1984; 310:1-3 January 5, 1984

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου